al kisahnya Facebook

Sunday 7 October 2012


- Cerita Lawak -



Lelaki : Weh! Tolong ajar aku buat facebook boleh tak?

Kawan : Boleh. Ko dah ada depan komputer ke?

Lelaki : Dah. Aku dah ada email pun.



... Kawan : Cantekk! Ok, skrg ko bukak browser firefox atau internet explorer.


Lelaki : Browser tu ape?


... Kawan : Laa. Ko klik menu start, lepastu cari tulisan internet explorer.


Lelaki : Lepastu?


Kawan : Kat kotak paling atas, ko type ‘www.facebook.com
’ pastu enter.


Lelaki : Oke! Lepastu weh?


Kawan : Kalo dah keluar gambar, ko isi form pendaftaran sesuai yg ada.


Lelaki : Isi yang mana weh? Takde pape pun kat page ni.


Kawan : Takkan la takde pape? Kat page tu tulis apa?


Lelaki : Paling atas cuma ada tulisan ‘the page cannot be displayed’.


Kawan : Oh! Ko salah tulis dari awal tu.


Lelaki : Betul la aku type la, www.facebook.com


Kawan : Hmmmm, mungkin connection internet ko mati kot.


Lelaki : Eh? Kene ada internet ye? Rumah aku takde internet


Kawan : Cisss. Senget! Jari aku sampai lebam kasi tau ko. Rupenye rumah ko takde internet.


Lelaki : Hehe. Takpe la. Nanti kalau aku pergi cyber cafe aku sms ko lagi ye. Thanks ye.


Kawan : Sokey bro, email ko ape weh?


Lelaki : www.taikocai@yahoo.com
Ada kawan aku buatkan. Aku belum pernah buka lagi.


Kawan : Laa.. Mana ade email pakai ‘www’ kat depan. Alahaiii..


Lelaki : www tu ape weh?


Kawan : Waalaikumusalam Warahmatullahi Wabarakatuh~








*sekadar gurauan*





cOpy + paste..  =)

4 comments

  1. hahahahaha sengett nye lelaki itu.. haha adoii syiann die. spe2 tlg laa bimbing die :P

    ReplyDelete
  2. tu la pasal..alahai..'luruih' punya kawan ni..hik3

    ReplyDelete
  3. hahahahahahaah.....tergelak baca entry ni...=D

    ReplyDelete