Kehidupan Seorang Blogger

Tuesday 14 May 2013

assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat setia disini.. 

hai..hai..hai.. korang dah lunch ke? nikmatnya kalau dapat kfc lunch ni kan.. aduhai tekak.. macam-macam teringin.. haha..

ok, berbalik pada tajuk di atas tu, takde la yang pelik pun.. semua yang ada blog pun tetap dipanggil seorang blogger kan? tapi ni nak cite tentang dari hati saya sendiri la.. kalau dari hati kawan-kawan saya tak pasti pula..

kalau dalam sehari, kita tak tulis walau 1 bahan bacaan, apa eh korang rasa? kalau saya, saya rasa tak best je kehidupan saya pada hari tu.. bukan nak tunjuk diri tu hebat sangat dalam dunia blogging ni.. tak pun.. tapi sebab saya rasa, saya kagum dengan mereka-mereka yang hebat, yang boleh mengeluarkan beberapa entry dalam sehari, tentu terasa nak diri macam tu juga.. tapi bukan entry copy paste la.. yang tu tak kagum sangat.. cuma tu bonus la kalau kita boleh terbaca..

tapi kalau dalam sehari pun tak boleh keluarkan 1 idea, macam parah juga kan.. hehehe.. tu pada diri saya tau.. bukan perli orang lain.. macam harini.. jenuh perah otak memikirkan apa yang nak ditulis harini.. 
bila idea dah datang mencurah-curah, sampai tak tahu nak tulis yang mana dulu.. kalau dah takde idea, kena la belajar perah otak..haha.. 

sebab saya x suka nak letak entry copy paste.. sebolehnya nak elak.. nak cite bab-bab artis??? ohh, sebolehnya juga nak elak.. saya tahu ramai yang suka bab gosip-gosip.. tapi bagi saya, cukup la baca dari sumber lain.. saya tak nak nanti tersilap tulis, kita pula dapat dosa.. tu ikhlas dari kata hati saya tau..

saya suka berkongsi sesuatu dari dalam diri saya.. cerita tentang pengalaman, sesuatu dari pemerhatian.. dari kehidupan.. baru seronok.. sebab kita dapat berkongsi jalan cerita yang benar.. :)


bagi saya penulisan adalah sesuatu aktiviti yang menyeronokkan.. =)




** entry copy paste saya hanya akan letak jika ianya memang patut dikongsi bersama atau keadaan masa tu darurat**


21 comments

  1. suka sangat sejak ada blog ^^ macam2 yg boleh dikongsi bersama-sama.. tapi cuba elakkan entri yg panas! hehe.. :D keep on blogging

    ReplyDelete
  2. macam2 nk share tapi bab nak menulis tu perlu amik masa..

    hjat di hati dulu masa buat blog nk citer pasai parenting.. tp blom diizinkan utk dpt bb..

    tu sbb blog ciksu byk bab makanan.
    hobi ciksu suka masak walaupon rasanya blom pasti sesedap knorr.. hihi.. disamping berkongsi apa yg sy dan cik abe makan..

    kalau uols boring layan je ye.. hihi

    ReplyDelete
  3. nory pon suka suka cerita pasal kehidupan...tapi kadang2 ade jugak terselitt cerita pasal artis sikit..heheheh

    ReplyDelete
  4. Betul tu. Saya masih banyak kena belajar dunia blog ini.

    ReplyDelete
  5. setuju dengan pendapat Mimie,
    saya pun mcm tu, biar jadi diri sendiri & pengalaman sendiri untuk dijadikan bahan cerita. ;)

    ReplyDelete
  6. Betul...klo tak menulis dalam sehari tu rasa macam lain. Tapi tu lah...mood blogging ni ada pasang surutnya. Bila ada idea datang, dlm sehari bley update byk cerita. Cuba bila idea kering...memang tak berupdate.

    ReplyDelete
  7. skrg nie idea membeku ... hehehh semua dlm kepala. cuma nk meluahkannya pd blog tak kesampaian. huhuhhh

    ReplyDelete
  8. sama yana pun .. dulu kat blog lama selalu update .. yana paling suka bila org tersentuh ati bc blog yana :)

    ReplyDelete
  9. Akk pun suka ksh hdup sndri ngan family. Kdg2 kalau dtg mls lgsg xbukak blog.. :D

    ReplyDelete
  10. rajinnya awak. hihi
    mcm kita seminggu sekali dua je update
    depend kepada tahap kerajinan
    kalau dah malas sgt tulis2 dulu pehtu save sbgai draft
    :D

    ReplyDelete
  11. kalau idea tengah datang mencurah2 tu jangan lepaskan..macam kak mimi bt ni, kak mimie terfikirkan sesuatu tentang hal ni, idea jugak tu..hehe

    ReplyDelete
  12. zaza pun rindu blog!

    mimie kena tag!
    http://zazanizam.blogspot.com/2013/05/11-things-about-me.html

    ReplyDelete
  13. ^_^ ... In orang yang sentiasa ada cerita nak cerita. Tak kira In ambil daripada jalan cerita kehidupan In atau daripada pembacaan In daripada mana-mana buku :) Asalkan ia ada manfaat ^^, in syaa Allah. Tapi kalau entri heavy sangat orang tak berapa suka kan? So ade In buat entry lepak-2 sikit. Haha :D #panjangnya...idea untuk komen >_< haha

    ReplyDelete
  14. hai..hai..hai...saya pun suka bercerita apa yang berlaku...ade sikit tentang diri..dan apa yang saya baca..^^

    ReplyDelete
  15. lulu pulak ikut mood nak tulis entri apa..hihi :P

    ReplyDelete
  16. aku plak tengok mood...kalau mood ok macam air terjun yang mengalir deras!!!!!kalau mood x ok....makan kfc satu barrel pon idea x mau kuar!!!hakhakhak!!!!akuh ske cheezy wedges....ngeeee!!!!

    ReplyDelete
  17. sorry slh bg link td..

    mimi, org yg buat entri dua tiga sehari tu semua autopost tau.. dh buat awal2 masa idea dtg mencurah.. n terus buat autopost tu yg sehari 2-3 entri kua.. heee.. jgn xtau mimi.. kdg akak buat cmtu gak.. sbb ada keje nk buat tpksa autopost j entri, tp pastu bw jea kwn2 yg komen kita tu..

    ReplyDelete
  18. Kalau saya, saya rasa tak best jer kalau tak kuwarkan entry dalam sehari tu. So far, saya jarang buat entry copy paste.. Kalau nak buat petua ke, tutorial ke baru saya rujuk entry owg lain and diolah guna ayat saya sendiri.

    ReplyDelete
  19. Blogger adalah skop tambahan dari tugas yang sedia ada. Kalau menulis itu adalah sesuatu passion tidak menjadi tekanan walaupun jarang-jarang sekali kemas kini blog.

    ReplyDelete
  20. sy lah org yg susah nak menulis...selalu kena perah2 kepala otak ni sampai dah kering...hehe....

    PS: kalau nak citer pasal artis takde salahnya, tapi kita tulis sendiri pandangan kita ttg sesuatu isu tu lah...bukan sekadar kopi paste dari blog2 gosip....

    ReplyDelete
  21. saya pun kadang2 xtahu nak tulis apa...macam blur tapi suka pada blog yang cantik2...masih belajar lagi...

    Jika sudi singgah lah ke blog saya
    http://ummirdinacong.blogspot.com/

    TQ

    ReplyDelete