Kenduri Kahwin - Majlis Akad Nikah

Monday 27 May 2013

Assalamualaikum buat semua sahabat setia disini..

ok.. meh kita sambung part seterusnya ye.. alamak, banyak part ke story ni.. hehe.. takpelah, kita tolong review sikit-sikit kenduri kat johor tu ye.. buat kenangan.

ok.. tadi saya dah story sikit part proses persiapan kan. ada yang tak sempat baca lagi? singgah la baca kat link tu ye.. =)

pagi sabtu tu semua bangun awal. tak ingat kul bape saya bangun. rasa macam syok je tido. siap tido depan pelamin sebab dah xde tempat. *sambil ambik berkat* :p
dalam part ni story tentang majlis akad nikah. akad nikah buat belah pagi. pukul 9 macam tu. tenghari tu sanding. senangkan. 1 hari je. tapi kalau saya tak nak. hihihi.. tengok pada parent juga la nanti macam mana.

pagi tu semua siap-siap. anak-anak dara pakai cun-cuns macam nak pergi raya pun ada.. haha.. maklum la, time raya baru pakai cun-cun kan. para mak-mak & ayah-ayah menjalankan tugas masing-masing. saya? opkos la nak melawa kan.. :p

paling kelakar bila adik sedara saya ingat saya ni pengantin.. haiikss, cun sangat ke? hahaha..:p



haaa, ni la pengantin nya.. a.k.a my cousin. time ni tok kadi tengah  tanya-tanya tentang details si pengantin la.. dupdapdupdap.. haha.. ok.. take note ye syamimi.. lepas ni turn awak!.. insyaAllah.. ;)


turunkan tandatangan. banyak gambarnya.. saya ambik mana-mana yang ok je la eh.. ;)


time ni ada baca apa eh?? tak tahu pula.. before akad nikah. husband pada my cousin orang terengganu. bape kali akad juga. sebab dia gugup maybe. then silap sebutan.


bakal isteri yang dah pun menjadi isteri setia menanti .. dupdapdupdap.. =)


time ni dah selesai akad nikah. penyerahan mas kawin. sangat simple.. 


time ni pengantin muka ketat je.. haha.. funny pun ada.. nervous sangat kut. sampai kena bahan je ngan tok kadi.. haha.. sume cakap dah sah la.. dah boleh senyum dah.. dah boleh pegang-pegang.. :p


batal air sembahyang.. 


saat paling sweet.. huhuhu.. bila la turn i kan..ahaaaaks!.. :p


time ni ada bacaan taklik kut. kalau tak silap saya.. time ni cousin saya nampak relax je.. tapi saya pula yang rasa nak leleh airmata. *dasar hati tisu*





time ni dah selesai semuanya. pastu ada la selawat sikit. time ni dengan saya sekali jatuh airmata.. tanda syukur. dah la jadi photographer, lagi mau touching-touching lebih.. tetiba saya pun rasa sebak sama. dah la xde tisu, nasib boleh cover lagi..


dah selesai semua, kita kasi pengantin ni bergambar pula.. pengantin malu-malu.. hikhikhik

pengantin dan pengapit.. =)


ok la..cukup kut gambar pengantin.. gambar 'bakal pengantin' a.k.a tuan blog ni mana eh??

hahaha.. nak tengok tak? nak tengok tak? :p

adakah saya lagi hots dari bride??
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

ok.. taraaaaaa..


hots tak cik syamimi ni?? haha.. saya of course la merah.. first time pakai merah nyala camni.. :p

nak tengok gmbar kita lagi?? entry seterusnya ye kita tepek banyak-banyak.. ;)

mekasih sebab sudi baca.. 

15 comments

  1. kalah penggantin dengan budak baju merah tu...dia lagi yang menyelah..hahaha

    ReplyDelete
  2. nao mei :
    -haha..tu la pasal kak..tak sengaja.hihih.. smpai ada orng tersilap.. ;)

    ReplyDelete
  3. waaa. suka combination color pink biru. :D

    ReplyDelete
  4. Omeynya mimi... Nnt mjls kita awak dtg k.. Hehe..

    ReplyDelete
  5. annyss aleeya :
    -pink biru pada bnga tu je.. =)

    sarahhernyzar :
    -aloh3..omey angat ke?hahaha.. erk, umh awk kat mana sara?kalau dekat blh la kita pergi.. =)

    ReplyDelete
  6. napo muko pengantin kotat jooo taim bsalam tuh...nebes x abeh laie ko...kekekeke...

    apopon ekau totap tersorlah dr pengantin..merah gitew...awww..

    ReplyDelete
  7. bakal pengantin lbh vogue dr pengantin..hihi

    ReplyDelete
  8. Tenggelam dh pengantin... Hehe

    ReplyDelete
  9. cik puan fadli :
    -haha..neves sngt kak..tu yang ketat semacam je tu..
    saya biasalah..suka kalahkan pengantin..hek3

    normi nieza :
    -hihi..tu la psal..

    my firdz :
    -tenggelam hbis.. heheh

    ReplyDelete
  10. hehehe.. lepas sarung cincin, pastu saat sweet y mimie cakap tuh.. anis rase, time anis nanti misi nangis.. hehehe..mimie rase cmana?

    ReplyDelete
  11. anis suryanie :
    -kalau kita pun anis, tentu juga nangis..mau bergelen airmata ni kuar..dah la mudah sebak..hehe..

    ReplyDelete
  12. senyum pon pengantin lelaki.manis:)

    ReplyDelete
  13. mimie lawa!!!! sekali lagi..hehe

    ReplyDelete
  14. qasehnyarania :
    -hehe..hilang neves dah tu..

    cik didiey :
    -hehe..lawa skit2 je didiey.. mekasih.. =)

    ReplyDelete
  15. teringat saat akad nikah diri sendiri...

    ReplyDelete