Entry Saya Di Copy Paste Ke????

Thursday 6 June 2013

Assalamualaikum buat semua sahabat setia disini..

Ingat harini boleh la mood baik-baik je.. macam semalam nak terjah blog kawan-kawan kan. Sambil balas jejak & komen. Dalam seronok nak BW tu, terperasan 1 entry saya ni, ehh, ni bukan blog saya. Tapi napa entry sama????

Adakah entry saya dah di copy paste??????

Maaf ye kepada tuan blog tersebut. Saya terkilan sikit sebenarnya. Kenapa ye entry tu di copy paste tanpa letak link blog saya? Ye, saya bukan blogger hebat, bukan blogger retis, tapi kenapa nak share entry saya tanpa minta izin?

Gambar dalam entry tu memang saya ambik dari google. Tapi ayat-ayat yang tertulis tu, dari kepala Otak saya sendiri ye. Jenuh saya fikir tiap hari apa entry yang nak ditulis, boleh pula entry tu di copy macam tu saja.

Ni buktinya. *maaf sebab saya terpaksa printscreen*






Entry ni sama kan dengan entry saya ni???? Cuma dia tukar tajuk je. Maaf sangat-sangat kepada tuan blog tersebut. Saya tak pemes macam awak. Tapi kalau nak share entry kawan-kawan yang 'tak hebat' ni, minta la izin dulu ye..



nota : tak tahu la apa perasaan saya sekarang ni bila tengok ada entry sama macam ni.

41 comments

  1. huhu.. keciwanya ada org mcm ni.. hopefully tuan belog tu cpt jelaskn hal ni... siap tulis hak milik... dan sumber dia google.. hmmm... moga dpt pncerahn... klu nk share pun, letak la kredit atau pun klik je buttang share..

    ReplyDelete
  2. asyik ada je yg nk sabotaj ye..ishhh..sabo ye mimi

    ReplyDelete
  3. la ye ke mimi... emm.. jangan patah semangat utk blog tau!

    ReplyDelete
  4. Sabarlah kak.. Mungkin lupa letak kredit kot.. Huhu..

    ReplyDelete
  5. itulah dugaan berblogging ...sabar ye mimie. Kita tunggu penjelasan dari sana. (^_^)

    ReplyDelete
  6. Betol tu dik..agak2 lah sikit kalau nak buat....tu yang payah manusia nie...memang suka ambil kesempatan...tak berkat tau....sabar je dik....

    ReplyDelete
  7. entri yana pown kena copy paste jugak. . blogger yg sama copy paste entri akak , , tpi dia langsung x letak link entri pown,,urmm

    ReplyDelete
  8. saba ye kak mimie, cuba mintak explain dari dy.. :')

    http://www.farhanabiella.my/2013/06/3-personalities.html

    ReplyDelete
  9. Laaa...klo nak C&P pon, kredit lah link skali.

    ReplyDelete
  10. adoi.. xde link kan ke blog mimi pun.. sape x mrh.. sabo ye mimi..

    ReplyDelete
  11. Wah! Sebijik... Kalau nak copy sekali pun ltk ler link url.

    ReplyDelete
  12. sejibik dia tiru bulat2...
    tak rasa bersalah ke ...
    huhu

    ReplyDelete
  13. kak mimie,,jom baca
    http://cyanxkamo.blogspot.com/2013/06/blogger-entri-copy-paste.html

    ReplyDelete
  14. itulah...dunia blog ni kecik je..kita boleh kesan siapa yg copy entry kita kan...harap yg mengcopy bg penjelasan...

    ReplyDelete
  15. dah pernah kena juga
    tp regarding bisness
    mmg geram
    nasib baik owner blog tu delete entry tu. huhu

    ReplyDelete
  16. ada itu untuk cari publisiti sampai nak copy paste org lain pnya? hemmm.. hee

    ReplyDelete
  17. huhu..akk pun ade gak copy mopy nie..tp yg pastinye akak tetap backlink balik entry akk tu dr sumber asalnye..sbb tkut kalau jd kes mcm nie..pepun..sbr ye dear....:)

    ReplyDelete
  18. xde kredit link pun..sabar banyak2..

    ReplyDelete
  19. cik mimie. hebat lah dia.. copy paste hari yang sama lak tuh.. cume beza jam je..

    ReplyDelete
  20. haisyy.. manusia.. manusia.. akak sabar tau :)

    ReplyDelete
  21. opssss...maafkan saya ye tuan blog.. saya terlupa credit.. skrg dah ada creditkan di situ.. setiap org tak ada yg tak pernah buat silap kan? harap dapat di maafkan ye ;)

    ReplyDelete
  22. sabar k. dah nak pemes dah tu.

    entry akak ada tak yang di copy paste. tenet ni kan luas. entah le kan.

    ReplyDelete
  23. Hmmm. Sy knl blogger ni. Slalu jugak tgk dia c&p entry org. Mmg tak pernah di kreditkan. Baru je jenguk, dia dah kreditkan to akak dah. Huhu. Harap2 benda ni tak berulang lagii.

    ReplyDelete
  24. at least inform la dulu kan nak guna entry yg sama. x baik tau. huhuhu

    ReplyDelete
  25. kalau kita ambil gambar daripada google pn kena kreditkan,ni kan pula c&p cerita daripada orang lain. memang tak patut. huhu. harap ianya tak berulang lagi

    ReplyDelete
  26. Sabar jer la mimie..akak kalau copy paste pun mmg wajib bagi link..;p

    ReplyDelete
  27. mmg sentap kan? anis pernah jugak copy entry.. tapi 1st of all mtak izin dlu.. pastu backlink balik kt tuan asal.. xptut die wat kat cik mimie camtu..

    ReplyDelete
  28. Entry tutorial ONLINE ICON sya pernah di copy paste oleh blogger yang klu sya sebut nama mmg smua akn terkejut..dia mintak izin nk copy kt blog dia dan nk creditkan but then bila check tak ada pun dikreditkan..sedih..

    lagi yang second, baru je beberapa hari lepas, entry berbayar saya dicopy paste oleh seorang blogger bakal doktor dan tak dicreditkan jugak...lagi sedih!

    ikutkan banyak entry-entry sya dicopy tpi tk dikreditkn tapi nak buat mcm mana dh kita ni blogger tak famous.. huhuk..sedihhhh!

    ReplyDelete
  29. Dunia, dunia... Giorgio pn baru lpas trkena bnda yg same... Otak ALLAH dh bg smue same... cubela gunakn otak sekreatif yg boleh... Turut bersimpati...

    ReplyDelete
  30. Ape pun awak hebat cik Mimie, mungkin ade sesuatu yg Allah nak beri pd awak, awak bersabar dan ada jalan terbaik utk awak fikirkan....

    ReplyDelete
  31. entry tuu nicee kak., dia suka kut.. :D tapi x elok cara dia tuu.. huhu

    ReplyDelete
  32. dio xdo idea le tuuu nak hapdet blog...hahaha...

    ReplyDelete
  33. tak dak idea lah tu..hehehe...

    ReplyDelete
  34. nak komen kena mintak izin tak..?

    ReplyDelete
  35. mohd fauzli :
    -nak komen dialu-alukan.. :)

    ReplyDelete
  36. pcl singgah blog tu... memang nampak sama, tp secara tak langsung blog tersebut dah dapat backlink percuma dari sini...dan td juga pcl dah nampak dia berikan kredit utk blog Miemi...( dah update kot).

    ReplyDelete