Hujung Minggu Yang Sangat Rushing !

Monday 30 September 2013

Assalamualaikum & hai..

morning semua.. rindu kat blog. 3hari tak jenguk. terasa nak bebel-bebel kat sini. tak kisah la ada orang akan baca ke tak. janji nak menulis. mungkin bebel panjang kut hrini kat sini.

perasan x semalam saya kata safely arrived? takpe.. tak perasan pun xpe. bukan penting pun. hehe..
alhmdulillah. selesai 1,2 perkara dalam tempoh 2hari lalu.

okey, sabtu haritu kan saya gerak balik johor. gerak pukul 8 pagi. sampai johor dalam pukul 1 lebih. lagi bape minit nak kul 2petang. actually ada sedara kawin. senang cite sepupu la. sebaya saya. pastu ada urusan nak ke melaka ngan en.tunang. memandangkan saya balik pun ber-3 je, jadi kena minta en.tunang turun segamat la. xberani saya nak drive sorang-sorang.

pastu, bincang ngan en.tunang, kita pergi kenduri tu sama-sama la. then saya nak jumpa pengantin kejap. nak tengok dia. adatlah kan, pergi umah kenduri mesti nak jumpa pengantin. sembang-sembang plus minta berkat.. haha..

then en.tunang dah tunggu kat luar tu. memang xleh lama-lama. sampai spupu tu suh tulis kat guestbook pun dah tak sempat.. sobbss!.. sedih tau. en.tunang pula mood macam tak ok je.. :( ke sebab saya pun tgh penat sama.

then dah kuar umah terus makan. xde selera dah sebenarnya. sebab penat. then sakit kpala sikit. makan pun sampai tercekik. ye, saya la tu. bukan gelojoh. lauk kurang kuah kut. hehe.. pastu en.tunang pun sama. balik umah balik. ehh, pergi kenduri tu jalan kaki je. dekat.

then saya kuarkan barang mak abh dari bonet, terus rushing ke melaka. jam 3 petang ngam-ngam gerak ke sana. en.tunang drive kan. dia kata tkut saya letih. ok la, tp saya ni sebenarnya jenis takut naik ngan orang. fobia tak habis-habis. memang rushing sungguh la, sebabnya nak pergi butik test baju.

sampai berderau je darah bila en.tunang drive.. adehh, dah nak kawin dah cik mimie oiii.. sok-sok bkal husband tu juga yang kena drive.. sampai melaka dalam pukul 5. nampak x betapa laju dia bawak?? tu la berderau je darah tu.

settle hal baju, terus ke umah mak en.tunang. dekat je ngan butik tu. kiranya kalau jalan kaki pun tak sampai 10minit kut. rushing hantar barang hantaran yang dah ada. adalah kut duk situ jap dalam 10minit. ngam-ngam kul 6 petang keluar pula, ingat nak ke MP (Mahkota Prade).

en.tunang kata nak cari barang hantaran dia. sekali hambek kau.. jem giler. tak sure ada apa. tak tau la ada orang buat lawatan ke apa kat a'famosa tu.. tengok bas pun banyak. last-last kat situ je pusing-pusing 1 jam. cakap ngan en.tunang gerak balik segamat je la.. xde sempat nak cari barang kalau dah gitu padatnya orang atas jalan.

ok, terus gerak balik. saya tak tahu la en.tunang ikut jalan mana. haha.. sebab saya kan tak cekap lagi. sekali tanya kat dia, ni dah sampai mana? kejap kata klebang, pastu nanti krubong.. pastu nanti cheng.. pastu nanti tangga batu.. pastu tanjung kling.. pastu nanti sg.udang.. pastu.. banyak ok.. dah la malam, sekali ter'round' 1 melaka.. haha

last-last pergi makan pun kat kedai mmak mana ntah. saya layan kan aje. even perut lapar, tapi dek kerana penat & takde selera, xlalu nak mkan. order roti sardin, last-last en.tunang kena habis kan. haha.. kalau dah kawin ni, memang gmukss la laki i..

pastu saya kalau malam ni, tak suka nak drive sangat. sebab silau. dah la kalau lalu kat gemas tu xde lampu jalan. orang-orang pula suka buat lampu tinggi. masa tu en.tunang bawak. saya ni dok perati je.. mulut bising suh slow. takut wehh.. siap cakap ngan en.tunang. 'ni kalau dah sampai umah, check darah, konfirm naik habis'..haha..

saya tengok en.tunang pun macam dah ngantuk je, yela, sapa kata drive ni tak penat. kete auto pun penat tau. pastu sampai mana ntah, paksa en.tunang suh benti. sebab risau badan dia penat sangat. sebab malam tu juga dia rushing balik kem.

dia masuk simpang mana ntah, pastu tukar driver. ok.. saya drive. dia nak tido kat sebelah pun xpe. sebab tak jauh dah. dalam 45minit camtu la saya drive. then saya ingat jalan. tengok lepas 10 minit gerak, terus cik abg tu tertidur. sian dia.. sampai kampung kul 11 juga kut. tak ingat sangat. 

sampai je umah tengok mak, makcik2 tak tido lagi. duk menyembang kat pintu dapur tu. mungkin tunggu kami la kut. sebabnya saya dah cakap ngan mak, jangan call2 kalau saya lambat. paham-paham je la. kang nak drive pun tak tenang. hehehe.. dah la kete ayh tu xleh bawak laju. bergegar kuat streng.

memang rushing giler 1 hari tu.. bila ingat balik rasa macam nak tercabut anggota badan ni.. mana tak nye.. kat highway pun saya drive juga.. rehat jap, terus kuar balik. alhmdulillah.. settle bab baju pengantin kat melaka.

ada lagi barang hantaran tak beli lagi.. fuhh, mencabar ok bila kawin pun ngan orang berlainan negeri ni.. apa-apa pun, penatnya Allah je yang tahu. malam tu pula, xleh nak tido. tunggu sampai en.tunang hntar msg bgthu dah sampai kem. syukur selamat semuanya..

pagi ahad tu gerak dari segamat kul 11 pagi. sampai ipoh ngam-ngam kul 6 petang. penat juga. tu pun saya tolong drive dari dengkil sampai ipoh. sian kat abh. mesti penat. kalau kita yang muda ni pun penat kan.

sampai umah, tak tahu nak kata macam mana. penat, pastu rasa stress je.. mencik tau bila perasaan tu datang. serabut...

dan harini datang kerja nak rehat. buat kerja, tapi xnak buat sampai stress.. dari hari rabu ok sampai ke ahad balik kerja rushing sana sini. sebab tu harini datang kerja nak rehat sikit. dok umah pun bukan boleh rehat..

so, harini harap-harap la xde gangguan..hehehehe

26 comments

  1. rushing pun utk sesuatu yg bermakna apa salahnya..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye la didiey.. semua tu pun demi masa depan.. nti turn didiey, didiey akan rasa semua tu.. :)

      Delete
    2. :') insyaALLAH...
      doakan didiey ye

      Delete
  2. mimie kena banyak bersabar biasalah la tu...dah hampir hari bahagiakan...so chayok-chayok..^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang bersabar je shaila.. penat tu pun, diam2 je la.. :)

      Delete
  3. huh..memang penat baca nie..
    hope semuanyer setel ler nnti semua hal tu.
    biasa dh sbelum kawen mesti kene buli dulu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. sian tukang baca ye..
      bebel pnjang sangat..hehe

      Delete
  4. biasalah mi,nk kawen mmg cm tu.penat sikit.hehehe.pas ni ok dh.bersenang lenang dh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. yela kak.. mmng semua orang pun merasa penat macam ni kan..

      Delete
  5. fuyyoh.. jauh nau jalannye. dalam masa dua hari plak tu. anyway, "hari" dah makin dekat. jgn stress. nnt kan nak berseri seri atas pelamin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal.. rasa nak tercabut anggota badan tau 2 hari rushing tmpat jauh.. hehehe.. yola.. nak senyum2 sngt pun x boleh..haha

      Delete
  6. hihihi,,... sekarang je mimie, sok dah kawin takde dah buli membuli.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. yela kak.. tak tahu juga.kut dibuli perkara lain pula.. hehe

      Delete
  7. ehehe dah dkt2 ni jgn selalu keluar bersama...xelok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmng x kuar sama pun.. ni pun sebab nak uruskan perkara yang x settle lagi..

      Delete
  8. Selagi tak sudah selagi tu ler sibuk nyer ... Rushing sana sini ... Rase nak pengsan ... Sabo je lah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah kak.. ni bukan takat nk pngsan je, rsa mcm nk tercabut bdan..

      Delete
  9. mimi.. kak L bace pun rase kepenatan.. apekah lg tuan pny badan kan.. kak L tarrik napas jap.. >.<

    .. >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahu xpe kak.. rasa nak tercabut anggota badan ni tau.. penat..
      semput dibuatnya.. hehehe

      Delete
  10. Busy giler. Kalau saya, balik umah terus tido nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm, mmng la..tapi akk kalau dah terlalu letih, takleh nak tidur..

      Delete
  11. xpe kak mimie busy skrg nnty okey la :)

    ReplyDelete