Perasaan Itu . . . .

Friday 13 December 2013

Assalamualaikum, selamat petang.

semalam ALK kanan buat perbincangan sikit. yup, saya dah bagi kata putus bila akan berhenti kerja kat sini. ewahh, gaya cakap macam merajuk je kan.. hehee

paling tersentap bila bos tanya, 'apa perasaan nak tinggalkan koperasi ni?'..

Ya Allah.. nasib la masih cool. so dengan senyum tanpa tunjuk sebarang perasaan sedih ke apa, saya jawab la 'sedih juga cikgu.. nak buat macam mana.. suami saya takleh tukar'..

paham-paham je la tentera mana boleh nak tukar ikut suka je kan.. kalau awal-awal dia dah tukar ikut saya ke sini, nanti saya tetap juga kena stop ikut dia kalau dia kena posting tempat lain kan?

sebelum ni rasa macam cool je nak berhadapan dengan semua ni.. tapi bila bos tanya, tentu juga perasaan tu bergoyang kan.. tapi saya kena juga buat 'hati kering'.. pujuk hati.. nak kerja kat mana-mana pun boleh kan.. suami tetap kena didahulukan dulu..

walaupun semalam bos ada usik-usik, ntah napa rasa segan pula.. sejak dah kawin ni, lain perasaannya bila buat gurau.. mungkin perasaan segan tu makin menebal kut kan.. hanya mampu senyum sikit-sikit je..

kelmarin call mother-in-law.. start balik dari sana tak call pun.. bukan lupa, tapi sebab ada je urusan nak dibuat sampai malam baru teringat. so masa call tu m.i.l tanya juga bila nak ikut suami. saya bagitahu la rumah belum dapat. sebab tengah repair. erm, lagipun m.i.l pun dah tanya gitu, kalau saya sebelum ni x buat keputusan stop kat sini, tentu juga akan rasa bersalah kan.. 

erm.. memang kadang rasa berat nak stop kerja. tapi saya ada suami. susah nak pjj. saya kesiankan en.suami yang akan berulang je nanti. duit pun habis kat jalan je kan. tu belum ada bby.. kalau dah ada bby nanti, lagi susah..

pastu semalam ada bos yang tanya. eh, saya ada 12 orang bos tau.. hehe.. jangan rasa pelik, bukan bos sama je yang tanya soalan kat saya.

'apa perasaan dah jadi seorang isteri'..

Ohhhhh maaaaaaiiii.. kenapakah soalan camni kuar lagiiiiii.... i is malu nak menjawab..

me : rasa biasa je.. sebab sebelum2 ni pun kitorang memang jarang jumpa..

bos lain pula cakap, nada nak gurau..

'tengok la mimie tu.. nampak sedih je.. dah 2minggu suami tak balik'..

erk!! gurauan apakah iniiiiiii???? Ya Allah.. maluuuuu i okeh.. bos bosssss.. bila pula la suami saya dah 2week tak balik.. erm... sabar je la.. niatnya nak gurau.. tapi saya sekarang cepat beno rasa malu, segan sume nya la.. aaaaaiiihhhss!..

dah kawin ni perasaan cepat tersentuh, mudah rasa segan.. nak gurau pun mudah je rasa malu.. memang camni ke perasaannya???


notacinta : lagi 2bulan setengah je akan berada di koperasi ni.. pastu kehidupan sebenar akan ditempuh!.. insyaAllah..

19 comments

  1. kalau itu yg terbaik,memang kena tempuh,mimie..yup,suami kena didahulukan..mcam IbuNoey ni,nasib baik memang dapat post kat KL ni..kalu x,PJJ juga jawabnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yela ibuNoey.. sy kena dahulukan suami.. kalau tak, apa gunanya kita berkahwin kan?

      Delete
  2. kalau ity yg terbaik kak intan sokong...dulukan suami..pahala besar tu mimie..rezeki di bumi Allah n luas..insyaAllah ada rezeki tempat baru..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah kak.. betul tu.. kerja ni mana2 pun boleh cari.. tp kalau kita bekerja untuk keluarga pun besar pahalanya kan..

      Delete
  3. memang itu yang terbaik mimie..nak tak nak kita kena juga berhenti keja ikut suami mana dia pergi..kita pun inshaalah mcm tu juga la nanti..klik2 juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. betul.. kena fikir positif..
      mekasih.. :)

      Delete
  4. Bagus la macam 2. Berbakti pada suami. Semoga kehidupan Sya Mimie diberkati.

    ZH Blogger

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin.. :)
      yup.. dh kawin kena juga utamankan keluarga..

      Delete
  5. xpe mimie..rezeki ada di mana2 tapi suami xda di mana2 ye..hehe
    kuatkan hati!

    ReplyDelete
  6. Alahai.. dah kawen lak dia malu2 lagi yea.. heee.. 12 org bos, 12 mcm pertanyaan lea kuo nya kann.. hi4.. samalea kita.. tp klu gurau biasa xpe mimi.. jgn gurau yg terlebih tuu.. tuu lg malu kita.. hu4

    ReplyDelete
  7. saya pun isteri tentera..kiki.. bila kawen, terpaksa ikut dia dan mmg kalo sy nak keje terpaksa kena PJJ lah. demi kebaikan bersama dan anak2..saya berkorban dengan pilih jadi fulltime housewife... semoga kehidupan mimie lps ni dipermudahkan dan dpt kije kt tmpt lain pulak yg blh dekat dgn suami.. kn

    ReplyDelete
  8. apa2 pun all the best yer mimie :))

    ReplyDelete
  9. semoga segalanya akan dipermudahkan :)

    ReplyDelete
  10. Semoga dipermudahkan segala urusan ... Insyaallah, nnt dpt yg lbh baik ...

    ReplyDelete
  11. good luck dalam menempuhi kehidupan berumah tangga selepas berenti keje nanti :)

    ReplyDelete
  12. itu yang sebaiknya....hope bahagia selamanya.....may be ada rezeki di tempat lain, sapa tahukan...

    ReplyDelete
  13. suami lg penting kan dear .. :)

    ReplyDelete
  14. kja kat mana mana boleh carik dear :-)

    ReplyDelete