Rindukan Ipoh =(

Tuesday 8 April 2014

Assalamualaikum.. hai semua..

Harini dah masuk 3hari lebih sikit je saya tinggal kat sini. But I’m feel not happy.. L
Bukan tak happy sebab en.suami.. tapi keadaan kat sini.. T_____T
Saya rindukan ipoh.. rindukan family saya.. rindukan kucing-kucing saya.. :’(
Ya Allah.. kuatkanlah hati & perasaan ni..

Saya tahu orang akan kata ‘tempat baru memang macam tu’.. Ye, tu memang betul.. tapi ntah laa.. saya boring.. tak tahu apa nak buat.. Ya Allah.. sebak perasaan ni sambil menaip.. Cuma tak tumpah je airmata ni..

Saya rasa macam nak balik je.. saya rindukan ceplos saya yang sekor tu.. peneman tido saya.. tukang kejut awal pagi saya.. oyen saya.. gebu saya, jojet saya.. uteh saya.. baby saya.. comot saya.. semuaaaanya.. belum lagi rindukan family..

Actually saya boring kat sini sebab duduk umah tingkat atas. Tahu2 je la apa yang boleh dibuat. Selain basuh baju, basuh pinggan, masak tu je la yang boleh buat masa ni.. nak online pun payah. Sebab internet pun harap en.suami punya. Tu okey lagi.. paling tak best, nak online tu line pun xde.. bukan la takde langsung.. tapi ambik masa semuanya.. Ya Allah… betul2 kena belajar kehidupan dari mula ni.. kat umah ipoh senang je nak online.. line pun laju..

Kat sini nak dapat channel tv pun susah.. aduhai.. en.suami cakap nak pasangkan Astro, sebab sian saya boring.. mau tak boring.. senyap sunyi je rumah.. Cuma saya xde la nak tunjuk sangat benda tu.. bukan saya paksa dia.. tapi sebab nak dapat channel pun susah, maybe tu la jalannya.. nak tunggu si kecik ni kuar, lagi 5bulan.. sabar je la.. nak turun bawah kalau xde hal jangan harap laaaaa.. buang masa je kut. Dah la nak menapak pakai tenaga banyak.

Nak kuar jenjalan, saya masih belum pandai selok belok kat sini.. walaupun dah bape kali kuar masuk, saya ni lambat pick up.. rindu kat wira bruk saya tu.. even bruk, dia la peneman saya nak pergi sana sini.. :’( kat sini saya terperap la dalam umah tunggu en.suami balik..

Bukan tak bersyukur dengan keadaan sekarang.. tapi ntah la kenapa kadang perasaan tak sedap hati tu muncul.. pastu ingat kat ipoh.. saya rasa macam tak best je.. buat masa ni rela la saya berkurung dalam umah dari nak beramah mesra.. semua orng pun dok dalam umah tutup pintu..

Dan yang saya perasan 1 perkara lagi, kalau saya turun bawah nak pergi kat kereta ke saja turun, line phone takde!!.. dasyat betul la kat sini..dalam hutan pun dah ada line ok.. sini line susah nak muncul.. erm.. bertahan aje la..

Saya rindukan suasana dulu.. suasana ipoh.. L saya rindu sangat2 nak blogwalking umah kawan2 baca kisah terkini.. tp tak boleh.. maafkan saya ye.. saya rasa sekarang ni blog la tempat luahan saya.. saya terpaksa draft dulu.. baru tepek kat blog.. sian saya kan.. L


Moga Allah permudahkan urusan saya kat sini walaupun kadang kala saya rasa tempat kita sendiri lagi seronok.. 

14 comments

  1. Kasihannya. Insyalllah ada masa sampai Ipoh lagi. :-)

    ReplyDelete
  2. alahai...sian sis...sabar ye..doa selalu utk insan2 yg sis rindu ye.takmo sedih2 :-)

    ReplyDelete
  3. saya tumpang baca kisah ni, sedih pulak rase...agaknya gitu laa klau dah kahwin nnt ikut encik suami kena taat setia..huhu, pape pun Ipoh mmg terbaik!! Sabar yea akak, segalanya akan dipermudahkan..in shaa Allah...

    ReplyDelete
  4. sabar mimie.. lama2 sok ok lah tu.. tambah plak dpt kenal jiran2 baru.. nnt ada jg kawan boleh brsembang..

    ReplyDelete
  5. alahai...kciannya dia....kwsn sana mcm pendalaman cikit kan??xpa2..sbar tau..insyallah...nanti mesti dh ok...

    ReplyDelete
  6. Alahaii..kak mimie jangan sedih-sedih macam ni k! Chill sikit, tak rocklah macam ni! Lama-lama ni akak biasalah tu. :)

    ReplyDelete
  7. emm sedihnya.sabar jela ya mimie..5 bln lagi baby kuar dah ada teman mimie d umah bila suami tak ada

    ReplyDelete
  8. alahai.sian pulak ciksu dgr luahan hati mimie ni.mmg boring sbb mimie kan pernah keja.

    jadi macam tak tentu arah kan.
    sabar k.inshaa Allah nanti Allah permudahkan semuanya k.

    dah ada astro nti ok la tu..
    tarik napas, hembus. relax k..

    ReplyDelete
  9. memahami sgt sbb dulu masa duk sabah, mcm ni la rasanya...sgt tak best...

    ReplyDelete
  10. xbiasa lg. nnt dah biasa mimie akan ok.
    apa kata bwk ceplos tinggal dgn mimie???

    ReplyDelete
  11. Hmm... Kuatkn smngt ea.mimie... Bwa lakucing ksgn tu bersama...buat tmn mimie...

    ReplyDelete
  12. kuatkan semangat dan sabar yea mimie....banyakkan mengaji....amalkan surah maryam, al imran dan ibrahim untuk baby.......

    ReplyDelete
  13. sabar ek mimi..
    nak mulakan hidup baru kan...
    awal2 dulu kite pun gitu..
    berombak2 je hati
    walaupun hakikatnya, happy sebab dah x PJJ dengan husband
    anyway, Allah dah plankan yang baik2 untuk kita kan?
    insyaallah, Allah sebaik2 perancang, yakin ye yang, anything wasup la kita kalau boring2 ek, message ke...

    ^^

    ReplyDelete
  14. Moga mimie mampu btahannya...insya Allah bila dh dpt rentak mimie pasti ok..ayut doakn utk mimie ye ;)

    ReplyDelete