"SEGMEN RAYA BERSAMA MAMAMYJA"

Monday 17 August 2015

Assalammualaikum.. Hai readers, haii bloggers..

Kali ni kita meriahkan segmen mamamyja pula eh.. Tengok macam menarik je.. Then segmennya pun macam terkena je dengan diri ni. Heeee..

Segmen dari mamamyja ni, mamamyja minta kita ceritakan kisah baju raya.. Menarikkan.. Nak join sama klik kat >> SINI <<



Kisah pasal baju raya tahun ni bertemakan hijau. Tak tahu kenapa tiba tiba minat hijau. Kebetulan kut. Actually kain baju ni, kain yang dibuat hantaran kawin. Minta mak buatkan tuk pakai raya tahun lepas. Mak tak sempat nak siapkan. Dan kalau nak dibuat baju kurung pun tak boleh pula, sebab keadaan tahun lepas pregnant. So tersimpanlah kain ni.

Minta mak jahitkan untuk pakai raya tahun ni. Mak memang dah janji nak siapkan memandangkan baju ddy zara mak dah siapkan dulu. Tapi baju saya tak sempat nak disiapkan awal sebelum puasa.



Nak dijadikan cerita, sehingga masuk puasa, mak bagitahu baju mungkin tak dapat nak siapkan. Sebab baju tempahan orang masih banyak. Mula mula terasa terkilan sangat sebab tahun ni teringin sangat sangat nak pakai sedondon memandangkan tahun ni tahun pertama beraya bertiga.

Memang dah terpikir dah, kalau baju raya saya tak siap, baju yang saya akan pakai memang baju lama la, memandangkan nak pakai warna hijau tuk tahun ni walaupun warnanya tak sama. Saya sebolehnya taknak susahkan suami tuk beli baju baru, kalau boeh biarlah anak diutamakan sebab tahun pertama zahra beraya.



Tak sangka pula, lebih kurang 10hari lagi nak raya, mak siapkan baju raya saya ni. Paling terharu, mak usahakan buat juga baju kurung untuk zara. Sedaya upaya mak usahakan kain yang ada cukup untuk baju kurung zahra.
Mak kata, mak ketepikan baju customer dahulu demi untuk saya, zahra dan ddy zara beraya sedondon bersama..

Walaupun jauh dari mak, mak usahakan apa saja yang terdaya demi anak anaknya.. Paling tak sangka, mak siapkan baju saya dan zahra dalam tempoh sehari je sebab nak kejar masa tuk dipos. Allah.. Walaupun hanya baju kurung biasa, bagi saya tiada nilai yang lebih hebat dari kasih sayang mak pada anaknya.. Terima kasih mak.. :')

Maaf mamamyja.. Panjang pula coretannya.. Tapi inilah kisah baju raya saya yang saya nak coretkan juga di blog ni.. Terima kasih buat readers.. :)

8 comments

  1. Tema hijau lumut ya mie, begitula kasih ibu kan

    ReplyDelete
  2. gd luck.. dan sellanuya tema sama2 ni buat kita lebih rapat ngn ahli keluarga kan?

    ReplyDelete
  3. pasni masuk bitifulnara dah la

    ReplyDelete
  4. bestnya mak jahitan baju.. kalau la mamamyja dapat, terharunya. tapi sebab mak sibuk ngan persiapan adik kawin. terpaksa la kami standby sendiri. haha
    good luck ya

    ReplyDelete
  5. wow dpt jugak sedondon.
    pertama kali bertiga plak tu, mimi :) tahniah...
    yes, memori indah gini mesti terpahat dlm hati kan.
    kenangan selamanya, syukur mak dpt siapkan.

    ReplyDelete
  6. penuh tragis
    tahniah mimie
    mimie menang cepat cepat tgk link

    ReplyDelete